ספר תורה ראשון הוכנס ליישוב החדש מעוז צור בבנימין
מספר חודשים בלבד לאחר הקמתו, חגגו בסוף השבוע ביישוב החדש מעוז צור שבבנימין את הכנסתו של ספר תורה ראשון לבית הכנסת.
היישוב הצעיר מעוז צור שבבנימין לבש ביום שישי האחרון חג. לצד ציון יום ירושלים, נערכה ביישוב תהלוכת הכנסת ספר תורה חגיגית ומרגשת במיוחד, המסמלת אבן דרך משמעותית בהתפתחות הקהילה הצעירה.
ספר התורה נתרם על ידי הדיין הרב אליעזר איגרא שליט"א ורעייתו רוחמה, לזכר הוריהם יעקב ואסתר איגרא, ושמעון ורחל נאומבורג ז"ל. המשפחה החליטה להעניק את הספר דווקא למעוז צור מתוך רצון לחזק את ההתיישבות המתחדשת בבנימין, ולאפשר לתושבים החדשים לקיים את התפילות בבית הכנסת המקומי עם ספר תורה קבוע משלהם.
לאירוע החגיגי הגיעו תושבים רבים ואורחים מהאזור כולו. בין הדמויות הבולטות שהגיעו לכבד את המעמד היו הרב הראשי לישראל לשעבר הרב דוד לאו, הדיין הרב אליעזר איגרא, הרב מאיר גולדוויכט, וראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ. הרבנים וראש המועצה כובדו בכתיבת האותיות האחרונות, ולאחר מכן ליווה הקהל את ספר התורה בשירה ובריקודים לכבודה של תורה ועל רקע תנופת הבינוי והפיתוח של היישוב הצעיר. אל מעגלי השמחה הצטרף בהמשך גם הזמר יונתן רזאל, שסחף את הקהל בשירה משותפת והופיע בפני המשתתפים.
ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ, נשא דברים במעמד המשמח ואמר, "אנחנו נמצאים ביום שחרור ירושלים שהוא גם יום שחרור בנימין ויהודה ושומרון ולהיות כאן ביום כזה ביישוב חדש שצופה על מרכז מדינת ישראל, זה דבר גדול ומרגש מאד. כניסת ספר תורה לכאן מראה שהמקום הזה מכה שורשים, מתקדם ומתפתח. נמשיך לבנות, נמשיך להשתקע פה, ובעזרת ה' היישוב הזה ילך ויגדל".
ראש המועצה הוסיף וציין כי כבר עכשיו קיימת רשימת המתנה ארוכה של משפחות שמעוניינות להצטרף ליישוב החדש, וכי במועצה עומלים במרץ הן על פיתוחו של מעוז צור והן על פיתוח והקמה של יישובים חדשים נוספים באזור.
בבנימין צפויים לקום בחודשים הקרובים לפחות חמישה יישובים חדשים במיקומים אסטרטגיים במיוחד, כחלק ממהלך רחב לחיזוק האחיזה בשטח, הרחבת ההתיישבות וביסוס הנוכחות הישראלית בנקודות מפתח באזור.