למה לא פותרים אחד ולתמיד את סיוט הפקקים בין אדם לחיזמא? סרטון ואיגרת שיצאו זה עתה עושים סדר בתמונת המצב המורכבת

סיוט הפקקים בין אדם לחיזמא המתרגש עלינו אחת לתקופה – לעיתים הוא ממש נורא ולעיתים קצת פחות – הוא אחד הנושאים שעליהם מושקעים הכי הרבה מאמצים ומשאבים במועצה. אבל למרות ההשקעה – הפתרונות איטיים ואורכים זמן, ובשטח הנוסעים עדיין סובלים. כדי לעשות סדר בתמונה – מה בדיוק הבעיה ומה הפתרונות השונים לה – יצאו לאור ממש בימים אלה סרטון קצר והומוריסטי (חפשו בגוגל: "אדם-חיזמא: בדרך לפריצת דרך" וגם איגרת שמחולקת בכל בתי האב ביישובים הרלוונטיים.

 

"מדובר בבעיה סבוכה שאין לה פתרונות קלים", כתב ראש המועצה באיגרת, הפתרונות המשמעותיים ארוכי הטווח דורשים מאמץ אדיר, אך אנו לא חוסכים במאמצים כדי לקדמם". האיגרת מופיעה גם באתר המועצה.

 

נכון לעכשיו מקודמים כמה פרויקטים שעתידים לפתור את בעיית אי התאמת נפח התנועה לתשתיות הכבישים: מחלף תת קרקעי בכיכר אדם (בשלבי עבודות ביצוע), כביש שער בנימין – עטרות, הרחבת הנתיבים בין חיזמא לאדם ובכניסה לפסגת זאב, ופתיחת כביש הטבעת המזרחית (כל הפרטים – באיגרת ובסרטון).

 

עוד שינוי לטובה המתקדם בשטח בנושא התנועה בבנימין, הוא מסוף התחבורה בשער בנימין, האמור לשדרג את כל מערך התחבורה הציבורית באזור. "עבודות העפר לבניית המסוף כבר הושלמו", מספר ישראל גנץ. "מדובר במתחם שמול המוסך, מעל חניית רמי לוי. נעשתה בהחלט עבודה מרשימה עד כה".

 

עוד שינוי מרענן בדרכים הם הרמזורים שעתידים להיות מוקמים בכביש הראשי – ציר 60. "אנחנו שואפים לרמזור בפניה משער בנימין לכביש 60", אומר גנץ, "וגם בגבעת אסף כבר תוכנן רמזור כדי להסדיר את העומסים בצומת. בשבוע שעבר ישבנו לדיון בנושא עם סגן ראש המינהל האזרחי, במטרה לקדם ראיית מאקרו על כל בעיות התנועה. נכון לעכשיו שני רמזורים מתוכננים בשלב ראשון, ואנו עמלים על השגת התקציב לביצועם".

 

פגישה חשובה אחרת בנושא התנועה בבנימין התקיימה עם קצין משטרת התנועה במחוז ש"י. "יש המון תאונות שלא נספרות לסטטיסטיקות, למשל תאונות של ערבים, וכך כבישים שכבר מזמן היו אמורים להיות מוגדרים ככבישים אדומים, בגלל היקף התאונות בהם, לא הוגדרו כך בגלל פערים של ספירה", מסביר ישראל גנץ. "אנחנו עושים מאמצים להפיץ כל תאונה בבנימין גם לנתיבי ישראל ולמשטרה, ואוספים נתונים מדויקים כדי להוכיח שכבישים רבים אצלנו מזמן היו אמורים להיכלל תחת ההגדרה 'כבישים אדומים' ולהיות מתוקצבים לשיפור בהתאם".